Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Černá žena
Orlová, Jana ; Alster, Darina (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Černá žena jako symbol. Černá žena jako odvrácená tvář, jako stín. Černá žena jako zánik, destrukce, smrt. Černá žena jako archetyp a manifestace.
Esence performance
Martinek, Filip ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásadní je otevřenost vůči specifickému zakoušení bytí a možnosti dosažení relativní dokonalosti při horizontu maxima, příp. i následného přehoupnutí se přes tento horizont, tedy naplnění potence v jejím maximu a nejvyšší výkonnosti, jež vrcholí performativním aktem. Ten nás vede k odkazu, jenž je potvrzením autenticity, opravdovosti presence. Taková presen(ta)ce je pak autotelická. Takto aktualizovaná potence, je ve své presen(ta)ci zbavena hédonistického sobectví.
ZPROSTŘEDKOVÁNÍ
Svobodová, Sandra ; Dopitová, Milena (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá prostřednictvím realizace akcí v přírodě problematiku dokumentace akčního umění. Jejim cílem je zprostředkování prožitku v přírodě.
Ostatky vnitřní emigrace
Sližová, Eva ; Polívková, Kamila (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomový projekt je pozvolna komponován z performativních aplikací fragmentů mojí, právě vznikající básnické sbírky. Zabývá se možnostmi autorské prezentace literární poezie. Zároveň reflektuje zkušenost básnické praxe, kterou (krom jiného) značně inspiruje vnitřní emigrace Vladimíra Holana. Jelikož pracuji s otevřeným materiálem, neuzavírám si konkrétní cíl.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Mezi filosofií a performancí: intertextualita díla Tomáše Rullera
MARTINEK, Filip Gorazd
Tato diplomová práce má za cíl seznámit laskavého čtenáře s problematikou performance. Přístup k performanci v této práci je však povýtce filosofický. Metodologicky se tak nalézáme mezi performancí a filosofií. Čtenář je nejdříve seznámen s narativem konkrétní performance, performativním obratem a performance studies. Je poskytnuta definice performance s aplikací na dějiny, ve kterých se objevují i zcela nové náhledy na to, co můžeme považovat za skutečnou performanci. Navíc jsou i samotné dějiny řešeny skrze filosofii. Velká část práce se zabývá explikací filosofického díla Tomáše Rullera. Závěrečná část práce předkládá čtenáři možnost založení filosofické antropologie v díle Edity Steinové, což představuje protipól soudobého trendu antiesencialismu.
Ostatky vnitřní emigrace
Sližová, Eva ; Polívková, Kamila (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomový projekt je pozvolna komponován z performativních aplikací fragmentů mojí, právě vznikající básnické sbírky. Zabývá se možnostmi autorské prezentace literární poezie. Zároveň reflektuje zkušenost básnické praxe, kterou (krom jiného) značně inspiruje vnitřní emigrace Vladimíra Holana. Jelikož pracuji s otevřeným materiálem, neuzavírám si konkrétní cíl.
Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a hledá jejich předchůdce v dějinách umění dvacátého století. Výtvarná část představuje realizované projekty, inspirované vybranými díly. V třetí části jsou vyhodnocené dotazníky, zkoumající vztah žáků základních škol k současnému umění a návrh na možné využití prozkoumaných přístupů k tvorbě ve výtvarných projektech pro starší žáky základních škol.
Plastické vyjádření tělesnosti studentů s kombinovaným postižením
Brunová, Tiziana ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem odlišnosti lidské tělesnosti coby jedinečnosti naší existence. Je rozdělena na čtyři části, teoretickou, didaktickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem tělesnosti a s ní spojené sebepojetí, sebepřijetí a sebeprezentaci, a to s důrazem na podporu rozvoje osob s kombinovaným postižením. Dále se teoretická část zabývá využitím lidského těla v umění zejména moderní doby - v umění akce, vycházejícím z rituálu, a v body artu. Didaktická část předkládá návrh přizpůsobit výukový program učňovského oboru Keramická výroba žákům s kombinovaným postižením, a to zadáváním vhodných výtvarných úkolů za použití materiálu keramické hlíny. Výsledkem je tematická řada - metodické listy pro čtyři výukové bloky zaměřené na využití tělesného gesta, emocí a sebepojetí u žáků s kombinovaným postižením. Cílem je zapojení žáků se všemi typy postižení a jejich vědomé užívání tělesnosti v práci s keramickou hlínou. Výzkumná část využívá metodu kvalitativního výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření a zúčastněné pozorování. Výzkum potvrdil, že tematická řada je vhodná pro žáky se všemi typy postižení, a především ukazuje, že přizpůsobení úkolů možnostem žáků zvyšuje jejich motivaci, pozornost a aktivitu. V praktické části je představena performativní akce autorky Rituál...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.